סרטן שד דלקתי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

סרטן שד דלקתיתסמיניו של סרטן השד הדלקתי (Inflammatory Breast Cancer, IBC), שונים במעט מסרטן שד מסוג אחר, למרות שההתייחסות אליו דומה. בסרטן שד דלקתי, אשר הינו נדיר יותר, התאים הסרטניים גדלים לאורך כלי הלימפה (אשר מטרתם הראשונית היא להפריש נוזלים ורעלים מרקמות שונות), עד כדי חסימה מלאה.

לפיכך, סוג סרטן זה אינו מורגש כגוש בשד, אלא הוא יכול להתבטא בנפיחות ומראה דלקתי. שמו של הסרטן נובע מתסמין זה, הדומה במהותו לדלקות שד אחרות (mastitis).

החשש העיקרי בסוג זה של סרטן שד דלקתי, הוא מפני התפתחות מהירה ושליחת גרורות לאיברים ורקמות רחוקות יותר. לפעמים, האבחון יהיה קשה יותר מסוגי סרטן אחרים, ותידרש מודעות גבוהה לנושא מהרופא המטפל. הסיבה לכך היא, כי התסמינים יכולים לחקות תסמיני דלקת שד לא ממאירה, אשר לא תגיב לאנטיביוטיקה (שמהווה טיפול לא רלוונטי) ותדרוש טיפול אגרסיבי ומהיר יותר.

גורמים ותסמינים לסרטן שד דלקתי

סרטן שד דלקתי הינו נדיר, ונמצא רק בקרב 1%-2% מהנשים. הגורמים המדויקים לו לא ברורים, אך ייתכן כי יש בו מרכיב גנטי. מרבית החולות בו הינן נשים צעירות, בשנות ה- 20 וה- 30 לחייהן. כמו כן, נמצאו גם גברים מעטים אשר סבלו מסוג סרטן שד זה. אבחון מהיר וטיפול מידי בתאי הסרטן יכולים לסייע לעבר ריפוי מלא, למרות שישנו חשש כי הסרטן יחזור לאחר פרק זמן מסוים.

התסמינים אשר נפוצים בסרטן שד דלקתי מופיעים, פעמים רבות, באופן פתאומי, כאשר השד נראה נפוח ואדום, ורגיש למגע. לפעמים, עור השד עלול להשתנות, ולהיראות מצולק יותר, בעל חריצים וסימנים אחרים, ויש הרואים בו דומה לקליפת תפוז (peau d'orange).

ישנן נשים שאף יבחינו בהפרשות מימיות מהפטמה או בדפורמציה צורתית שלה, ובהרגשה חמימה כאשר נוגעים בשד. תסמינים נוספים עלולים להיות גרד, ושינוי צבע בפיטמה.

התמודדות עם סרטן שד דלקתי

ההתמודדות עם סוג סרטן זה, נדמית כקשה יותר מהתמודדות עם סוגי סרטן אחרים. הסיבה לכך היא מהירות האבחון והטיפול, והרגשה של חוסר שליטה בניהול הדברים. על האישה להיות מוכנה לטיפולים כימותרפיים אגרסיביים, אשר ילוו בניתוח כריתה מלאה. עליה לעסוק, בו זמנית בהתמודדות הרגשית, סיפור המקרה לבני המשפחה הקרובים וצבירת כוחות לקשיים הפיסיים העתידיים.

מעבר לכך, מכיוון שסרטן שד דלקתי הינו נדיר יחסית, לא יכול להיעשות שיתוף עם אנשים רבים, ואפשרויות בדיקת טיפולים. למרות כל הקושי והבדידות, יש להתייעץ עם הצוות הטיפולי, אשר יוכל להמליץ על טיפולים רפואיים, כמו גם נפשיים. קיימים קבוצות חיזוק רבות, אשר ישמחו לשתף פעולה ולהוות אוזן קשבת בזמנים קשים.

אבחון וטיפול

האבחון הראשוני יכול להיעשות על פי המראה החיצוני, ודיאגנוזה של הרופא המטפל. במידה והשד ייראה לו דלקתי, הוא ימשיך בסדרת בדיקות נוספות, על מנת לאשש את החשש. בדיקות אלו יהיו דומות לבדיקות האבחון אשר נפוצות בסוגי סרטן שד אחרים, כמו ממוגרפיה, אולטרה סאונד וביופסיה.

מעבר לכך, ישלח הרופא את המטופלת לבדיקות אשר יסייעו לו לשלול גרורות רחוקות יותר כמו צילום חזה, אולטרה סאונד כבד וצילום עצמות.

במקרה של סרטן שד דלקתי, ההחלטה בדבר הטיפול המתאים חייבת להיעשות באופן מהיר, מכיוון שישנו חשש כי הוא יתפשט באופן מהיר יותר, דרך נוזל הלימפה.

הטיפולים כוללים טיפולים רב מערכתיים, המנסים לרפא באופן הוליסטי. ולכן, רוב המטופלות יעברו בתחילה טיפול כימותרפי (לפני הניתוח), ניתוח (בו לרוב תוסר כל רקמת השד), ולאחריו על פי הצורך רדיותרפיה וטיפול הורמונלי על פי הנמצא בביופסיה ובפתולוגיה התאית.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו