דרך חדשה לאבחון מוקדם

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פיתוח חדש של חברת ג'נרל אלקטריק אשר נקרא Mbi Discovery NM750b אושר לאחרונה לשימוש על ידי משדר הבריאות. המכשיר החדשני מספק יכולת הדמייה מצויינת שמאפשרת לאבחן בצורה טובה מאוד את סרטן השד. הטכנולוגיה החדשה היא פריצת דרך בתחום הדימות, ומאפשרת מבט חודר וחד על איברים קטנים כמו השד. מערכות MBI מתבססות על טכנולוגיה שנקראת CZT ועובדת על ידי גלאי קדמיום, אבץ וטלוריד.

הטכנולוגיה החדשה נחשבת לבשורה מצויינת דווקא עבור נשים צעירות יותר, עבורן בדיקת הממוגרפיה לא היתה אפקטיבית בגלל המבנה האנטומי של השד הצעיר. באמצעות מערכת MBI, גם נשים צעירות בעלות שד דחוס יוכלו לעבור בדיקות סקר לגילוי מוקדם של סרטן השד, ובמקרים רבים להביא להצלת חייהן. המערכת החדשנית כבר פועלת ביחידה לרפואה גרעינית בבית החולים איכילוב (במסגרת מחקר קליני), וצפוייה בעתיד להיכנס לשימוש בבתי חולים נוספים.

מודעות לסרטן השד

לאחר פיתוח המערכת החדשה, חברת ג'נרל אלקטריק פנתה למאמצי שיווק רבים, על מנת להטמיע את מערכת MBI ואת השימוש בה במרכזים רפואיים שונים ברחבי העולם. במהלך חודש אוקטובר, חודש המודעות לסרטן השד, חברת ג'נרל אלקטריק פתחה בקמפיין נרחב שכלל 24 מדינות בעולם וביניהן מדינת ישראל. מטרת הקמפיין היתה לקדם את נושא הגילוי המוקדם של סרטן השד, שבזכותו ניתן למנוע מקרים רבים של המחלה (כ-30% על פי ארגון הבריאות העולמי).

בזכות מערכות מתקדמות כמו מערכת MBI, ניתן יהיה לשפר את יכולות הגילוי המוקדם של המחלה, ולעזור להציל את חייהן של נשים רבות הסובלות ממנה. סרטן השד הוא כיום אחת המחלות הממאירות הנפוצות בעולם, ואחת מ-8 נשים בישראל עלולות לחלות בסרטן השד במהלך חייהן.

ייחודה של מערכת MBI

המערכת החדשה מסוג MBI מאפשרת מבט מעמיק יותר על השד ומספקת תוצאות מהימנות יותר ומדוייקות יותר. הטכנולוגיה מסוג CZT מאפשרת צילום באמצעות קרני גמא המתבצע בעזרת גלאי קדמיום, אבץ וטלוריד, ובזכות כך מאפשרת לבדוק נשים בעלות שד דחוס יותר שלא יכולות להיבדק בממוגרפיה.

בזכות הטכנולוגיה הזו, יתאפשר לבצע בדיקות מקדימות גם על נשים אלו, וכמו כן להתחיל את בדיקות הסקר בגיל מוקדם יותר.

למי מתאימה בדיקה במערכת MBI?

הנשים הראשונות שייהנו מבדיקה זו יהיו נשים הנמצאות בסיכון מוגבר לחלות בסרטן השד, כאשר באמצעות השימוש במערכת MBI הן יוכלו להיבדק בגיל מוקדם יותר, ובכך לעקוב בצורה טובה יותר אחר השינויים ולאתר אותם בזמן. בנוסף, גם נשים מבוגרות בעלות שד דחוס (שעד כה עברו בדיקות אולטרסאונד ו-MRI), ייהנו מהבדיקה, ויוכלו לעבור מעקב צמוד על ידי אמצעי דימות חדשני ומקיף.

לאחר סיום המחקר הקליני והצלחתו, יורחב כנראה מספר הנשים להן יומלץ לעבור את בדיקת MBI, ובכך כמובן יעלו הסיכויים לגילוי מוקדם של סרטן השד.

משמעות הבדיקה – הצלת חיים

עד היום, אמצעי הבדיקה הנפוץ ביותר הייתה בדיקת הממוגרפיה – בדיקה ותיקה מאוד שבאופן כללי סיפקה תוצאות טובות אך היו לה חסרונות לא מעטים. מדובר בבדיקה לא נעימה שפעמים רבות השיגה תוצאות לא חד משמעיות.

שימוש באמצעי הדמיה נוסף, יאפשר טכניקה נוספת לבדיקה לגילוי מוקדם של סרטן השד שתבוא לצד בדיקת הממוגרפיה הישנה והטובה. בזכות שיתוף הפעולה בין שני סוגי הבדיקות, ניתן יהיה להגיע לתוצאות מרשימות יותר ולאבחן באופן מהימן יותר את סרטן השד.

אין ספק שהכנסת השימוש במערכת MBI יעזור באופן משמעותי בהפחתת התמותה מסרטן השד, ויקנה לנשים רבות אפשרות לטיפול מוקדם שיציל את חייהן.

בדיקה מסוג אחר לגמרי פותחה על ידי חוקרים ישראלים ומסתמנת הצלחה בדרך חדשה לגילוי מוקדם של סרטן השד.

ראו גם:

שתלי סיליקון מסוג PIP ומחלת הסרטן

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו