יוגה להתמודדות עם סרטן השד

יוגה, שפירושה 'איחוד', היא מערכת של עקרונות ושיטות אשר מקורן בהודו והיא מתורגלת במשך חמשת אלפים שנים. השיטה משלבת הנחיות תזונה, פעילות גופנית ומדיטציה מתוך כוונה לשלב בין הנפש, הגוף והרוח.

יוגה לסרטן השד

רוב הסוגים של היוגה מתמקדים בתנועה ונשימה, ואינם כרוכים בשינויים באורח החיים. השיטה מורכבת מלמעלה ממאה וריאציות של יוגה: איטית, עדינה, מאומצת ומהירה.

מחקר אשר בוצע בקרב נשים החולות בסרטן השד, הוכיח כי יוגה מסוגלת לסייע לטיפול במצב באמצעות שיפור התפקוד הפיזי, הפחתת העייפות והלחץ, שיפור איכות השינה ושיפור איכות החיים.

כיצד מסייעת יוגה לטיפול בסרטן השד?

סרטן השד והטיפולים הנלווים אליו גורמים למצוקה ופגיעה באיכות החיים, ירידה בבריאות הנפשית וירידה בתפקוד הגופני. עולם הרפואה מוצא היום את הקשר בין סוג היוגה המתורגלת מזה אלפי שנים, לבין שיפור הטיפול הרפואי והתסמינים הפיזיים והנפשיים מהם סובלות נשים החולות בסרטן זה.

לדעת המדענים, טיפול בסרטן השד באמצעות יוגה, מקטין את רמת הלחץ של המטופלת, והוא משפיע על המערכת החיסונית. קיימות ראיות מדעיות רבות לכך כי מתח מדכא את חסינות הגוף, ומהווה מרכיב משמעותי בגידול הסרטן. היוגה משפיעה על הפעילות ההורמונאלית, הנפשית, הפיסית והפסיכולוגית של החולות.

תרגול יוגה לטיפול בסרטן השד כולל מדיטציה, תרגילי הרפיה, תרגילי נשימה, מתיחות, דמיון מודרך ואימון פיסי, אשר יעיל מאוד להפחתת תופעות הלוואי המגיעות עם הטיפול הרפואי בסרטן השד.

מחקר שבוצע בשנת 2006 בארצות הברית, מצא כי נשים שהחלו תרגול יוגה עם תחושות שליליות גבוהות ומצב רגשי נמוך, הפיגו תועלת רבה ורווחה נפשית גדולה כתוצאה מהתרגול. הן דיווחו על שיפור משמעותי במצב העייפות, השינה והגברת התיאבון.

ממצאי המחקר הוכיחו כי תרגול יוגה מסייע לניצולות סרטן השד, לצד טיפול הורמונאלי וכימותרפיה, כמו גם מסייע לשיפור מצבים פסיכולוגיים ותפקוד גופני טוב יותר.

סוגי תרגילי יוגה מומלצים

RY הוא סוג עדין של יוגה, והוא עובד על עמוד השדרה באופן פסיבי ועדין. התרגול מבוצע בעזרת כריות ושמיכות על מנת לספק תמיכה גופנית מלאה לשם רגיעה מוחלטת הכרוכה במאמץ פיזי מינימאלי. תרגול זה מיועד לסיוע בטיפול בסרטן השד.

תרגול פעיל של איינגר יוגה, שונה משיטות השיקום העדינות המוצעות בדרך כלל לטיפול בסרטן השד, והוא כולל את כל מרכיבי הכושר הגופני. התרגול הפעיל של התנוחות משלב כוח סיבולת לב וכלי דם, סיבולת השרירים, גמישות הגוף ושיווי המשקל.

יוגה טיבטית כוללת תרגילי נשימה, תנועות פיזיות ומדיטציה, אך היא שמה דגש רב יותר על דמיון מודרך. תכנית טיפול זו מיוחדת לטיפול בחולות סרטן השד והיא מועילה לבריאות, לרווחה הנפשית ולהתפתחות הרוחנית.

התרגולים מבוצעים פעמיים בשבוע במשך שמונה שבועות והם כוללים וריאציות שונות של תנוחות עמידה, חזה ופתיחת כתפיים. הנשים שהשתתפו במחקר קיבלו דף הוראות להמשך התרגול בבית.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

חוקרים בדקו את הקשר שבין צריכת ירקות ופירות לבין סרטן השד והתוצאות מדהימות

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן