תפקוד מיני אצל חולות בסרטן השד

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

סרטן השד ותפקוד מיניכל מחלה קשה כמעט תמיד גובה איזשהו מחיר המשפיע על חיי המין. אך סרטן השד עלול להוביל את כל המחשבות על אינטימיות ומיניות למצב של "חריקת בלמים". שכן, הטיפולים הכרוכים בסרטן השד עלולים לגרום לכאבים בעת קיום יחסי מין, וטיפולי כימותרפיה והקרנות מובילים לעיתים קרובות לתשישות מוחצת.

אישה שעוברת טיפולים אלו רוצה להישאר במיטה אולי, אך רק לשם שינה. התרופות בהן היא משתמשת, כמו גם ההשפעות הרגשיות של המחלה, עלולות לגרום לדיכאון. וכמובן, השינויים הכרוכים בנשירת שיער בעקבות הניתוח והכימותרפיה, יכולים להוות השפעה הרסנית על דימוי הגוף ועל יכולת האישה לחוש סקסית.

תופעות הלוואי של מחלת סרטן השד על התפקוד המיני עשויות להתעכב זמן רב לאחר תום הטיפול. חלק מהנשים מדווחות על קשיים מיניים מתמשכים במהלך חמש שנים לאחר תום הטיפול, ועל פי המכון הלאומי לסרטן, אחת מכל שתי נשים שעברו מחלה זו סובלות מבעיות בתפקוד המיני לטווח הארוך.

אלו הן החדשות הרעות. אך החדשות הטובות הן כי יש סקס אחרי סרטן השד.

תפקוד מיני ודימוי עצמי

סרטן השד משנה את הדרך בה אישה רואה את הגוף שלה. פסיכולוגים סבורים כי נשים חשות לעיתים מנותקות מאוד מגופן בעת המחלה. גופן עבר טלטלות רבות והן זקוקות לזמן החלמה. זמן ההחלמה משתנה מאישה לאישה, בהתאם לנסיבות.

יחד עם זאת, אישה צריכה להבין, כבר בשלב מוקדם של מחלת סרטן השד, כי בן זוגה עדיין מוצא אותה מושכת ורצויה. קשה להסתגל להבנה זו בימים בהם אישה מתבוננת במראה ואינה יכולה לדמיין כי אי פעם תחוש שוב סקסית, ולכן חשוב להכין את עצמה ואת בן זוגה למראה החדש. תקשורת כנה וגלויה תכין את שני בני הזוג לתרחישים הצפויים להם.

לדברי רופאים במרכז ג'ונס הופקינס לסרטן השד, אישה סבורה כי בפעם הראשונה בה בן זוגה רואה אותה לאחר ביצוע כריתת השד, הוא יזכור את המראה לנצח. לכן יש להכין מראש את האישה ובן זוגה, באמצעות תמונות של 'לפני' ו'אחרי' הניתוח, על מנת שידעו למה הם מצפים ולמנוע מבוכה אותה עשויה האישה לפרש כ'הוא חושב שאני מכוערת. הוא חושב שזה איום ונורא'. הצגת התצלומים בפני בני הזוג מנטרלת את אפקט ההפתעה.

דרכים לטיפול בתפקוד מיני לאחר סרטן השד

תקשורת היא דבר חשוב. שיחה כנה עם בן הזוג אודות מה מרגיש נוח ומה לא בכל הנוגע תפקוד מיני יכולה למנוע בעיות.

שני בני הזוג עשויים להמתין שאחד מהם יעשה את הצעד הראשון. האישה מחכה לספר לבן זוגה שהיא רוצה לחוות שוב מיניות, והוא מצידו ממתין שהיא תאשר לו לגעת בה. בן הזוג עשוי לחשוש מלפגוע באישה או לחשוש מפני העברת מסר שגוי לפיו הוא כופה עליה קיום יחסי מין בעודה לא מוכנה. תקשורת ישירה ופשוטה תפתור מצבים אלו.

לאחר כריתת שד או אפילו לאחר כריתת גוש, אישה חווה לחץ הנובע מפגיעה במה שהיא מחשיבה בדרך כלל לאזור האטרקטיבי ביותר בגופה. נטרול לחץ זה יכול להתבצע באמצעות חקר וגילוי אזורים אחרים בגוף האישה ועל בן הזוג לנסות לא "לכפות עליה" מגע באזורים בהם היא עדיין סובלת מבעיות דימוי, או שגורמים לה לתפקד נמוך.

עבור חלק מהנשים, העוררות המינית מופחתת לאחר ניתוח לסרטן השד, או שהיא נושאת רקמת צלקת המשמשת תזכורת כואבת לחיי המין שהשתנו. במקום זאת, יש לחשוב על תחומים כגון כתפיים, אוזניים וברכיים כנקודות חמות חדשות למגע אינטימי.

אם אישה עדיין אינה חשה בנוח עם גופה "החדש", היא יכולה להסתייע בהלבשה תחתונה. אין כל רע בלקבל מעט סיוע מכותנה רכה או סאטן סקסי ומעורר. הם יכולים לסייע בהסתרת אזורי הגוף בהם האישה עדיין חשה חוסר בטחון.

או שאפשר אפילו לגלות יותר יצירתיות. נשים מסוימות משתמשות בצעיף נוצות על מנת לחוש סקסיות, ובה בעת להסתיר את הצלקות הברורות. הכול טמון במציאת הדרכים המתאימות להגברת תחושת הביטחון והנוחות.

רופאים מדווחים כי שוב ושוב נתקלו במטופלות אשר סבלו מתפקוד מיני נמוך לאחר מחלת סרטן השד, והצליחו לחוות אינטימיות מחודשת נוחה, באמצעות שימוש בשיטות אלו, כמו גם בעזרים תרופתיים כגון חומרי סיכה להגברת הלחות במקרי יובש. קל ביותר לתקן מצבים אלו.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו