שירותי תמיכה לסרטן השד

הסטטיסטיקה הדי מדאיגה היא שאחת מבין כשתשע נשים תחלה בסרטן השד, כשלא מעט מומחים סבורים שהאחוזים האלה רק יגדלו עם הזמן. מעבר לסטטיסטיקה, צריך לזכור שכל מקרה הוא עולם ומלואו. יש כאן התמודדות לא פשוטה של האישה החולה ובני משפחתה, כשמה שיותר מעודד הוא שבישראל יש מספיק גורמים שיכולים לספק שירותי תמיכה וסיוע. כפי שתראו מיד, האישה החולה ממש לא לבד במאבק שלה.

אילו דרכי ההתמודדות עומדות בפני החולות בסרטן השד? שירותי תמיכה לסרטן השד

לסרטן למרבה הצער אין כיום תרופה, כשכולנו תקווה שהתמונה תשתנה מהבחינה הזו בשנים הקרובות. למרות זאת כן אפשר לחשוב על פתרונות שמקלים על תסמיני סרטן השד, מאטים את התפתחות המחלה וגם מסייעים לאדם מבחינה נפשית. אלה צריכות להיות מטרות העל מבחינת ההתמודדות של החולה ושל בני משפחתה, מטרות שניתן להגשים באמצעות הגופי המגוונים המעניקים סיוע במצבים מורכבים אלה.

הסביבה הקרובה היא תמיד חיונית להתמודדות המוצלחת עם מחלת הסרטן. היא צריכה להיות שם עבור החולה בכל צורך או בקשה שלה, להעניק לה תחושות חיוביות (למשל הרגשה שאפשר לשמור על איכות חיים גבוהה גם עם המחלה) ולשמש אוזן קשבת. ככל שההירתמות של בני המשפחה, בני הזוג, החברים והמכרים תהיה גבוהה יותר כך מצבה של החולה עשוי להשתפר. זה לא תמיד פשוט מכיוון שרבות מבין החולות בסרטן השד חשות מבוכה או בושה לשתף אחרים במצבן ומעמידות חומות הגנה שלא פשוט לעבור מול אלה שרוצים לסייע להן. הקרובים לאישה החולה צריכים למצוא את הצורה הטובה ביותר בה הם יכולים להתערב ולעזור.

אילו צורות סיוע זמינות לחולות בסרטן השד?

מעבר לסיוע של הקרובים, קיימים כיום לא מעט ארגונים ועמותות אליהם יכולים לפנות חולים במחלת הסרטן בכלל וחולות בסרטן השד בפרט. באמצעות הגורמים האלה יכולים החולה ובני משפחתה לקבל הדרכה וסיוע, במספר צורות. יש ארגונים המעמידים מוקדי סיוע ותמיכה טלפוניים, אליהם ניתן לפנות כדי לקבל מידע על המחלה (דרכי מניעה, תסמינים, אבחון, אפשרויות טיפול וכדומה) וגם עצה מועילה. בחלק מהמקרים יעניקו את הסיוע אנשי מקצוע (אחיות קליניות או פסיכולוגים להתמודדות נפשית עם סרטן השד) בעוד שבמקרים אחרים מי שתהיה בצד השני של הקו היא אישה שעברה את מחלת הסרטן ושהחלימה ממנה. אותן נשים עוברות הכשרה מקיפה שמכינה אותן להענקת הסיוע, מה שיכול להיות יעיל על רקע הדוגמא האישית שהן משמשות.

קצרה היריעה מלפרט כאן על השירותים ומהות הסיוע של כל אחד מהארגונים הפועלים כיום בישראל ומעניקים את הסיוע המבורך הזה. אחת מתשע היא עמותה ששמה לה למטרה להגביר את המודעות בציבור אל סרטן השד ולהעניק סיוע פרטני וכוללני לנשים הסובלות ממנה: החל מייעוץ, הדרכה או סיוע במיצוי הזכויות של חולות בסרטן השד ועד להכנסת תרופות וטיפולים עבור סרטן השד לסל הבריאות של מדינת ישראל.

האגודה למלחמה בסרטן מעניקה סיוע מהותי לחולים במחלה הקשה, כולל כמובן נשים החולות בסרטן השד. רשימת השירותים כאן לאישה החולה ולמשפחתה כוללת מערך סיוע טלפוני (כולל תמיכה נפשית), ארגון קבוצות תמיכה, ארגון אירועים ופרויקטים ברמה לאומית (למשל תכנית להיראות טוב – להרגיש טוב יותר) ועוד.

מרכזי תמיכה אחרים שאפשר להיעזר בהם הם ברכה, גמאני, הדדי, יד תמר, היחידה הפסיכואונקולוגית של מכון שרת ועוד. המשמעות היא שלא חסרים מקומות שאפשר לפנות אליהם, כאשר השיקולים בבחירת המקומות יכולים להיות קשורים לזמינות שלהם, לנגישות של האישה וכן הלאה. כמובן שזה אפשרי ולפעמים אפילו מומלץ לפנות למספר גופים במקביל לקבלת סיוע, אם כי צריך להיזהר במקרה הזה שלא ייווצר מצב בו האישה מקבלת "יותר מדי" עצות בגישות טיפוליות שונות.

שירותי תמיכה לסרטן השד

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן