עמותת אחת מתשעעמותת אחת מתשע הוקמה לפני למעלה מעשור על ידי קבוצת נשים אשר חלו בסרטן השד ונאלצו להתמודד, בנוסף למחלה עצמה, גם עם העדר המודעות, התמיכה והמידע מספק לגבי סרטן השד.

המטרה של חברות הקבוצה היתה ונותרה להיות הכתובת הראשונה והעיקרית לנשים אשר חלו במחלת סרטן השד ולמשפחותיהן בישראל, וזאת באמצעות מתן תמיכה מקצועית במגוון שירותים לכל סוגי האוכלוסיות בארץ באשר הם, תוך כדי העלאת המודעות של האוכלוסיה כולה.

היעדים אשר הציבה לעצמה העמותה על מנת לממש את מטרתה כוללים עד היום: מתן מענה מקצועי ואנושי לנשים אשר חלו במחלה, תמיכה וסיוע מקצועיים, אישיים, נגישים, איכותיים ובהתאמה אישית לכל אחת, קידום מדיניות בריאות ורווחה הן עבור חולות סרטן השד והן עבור משפחותיהן ובנוסף, הגברת המודעות הכלל ציבורית למחלה ולחשיבות העצומה שבגילוי מוקדם.

השירותים והפעילויות של עמותת אחת מתשע

שירותי תמיכה

המטרה של שירותי התמיכה של עמותת אחת מתשע היא לספק תמיכה מלאה ומקיפה מבחינה נפשית, רפואית ומשפטית.

שירותי התמיכה של העמותה נחלקים לשתי קבוצות עיקריות, כאשר הראשונה הינה תמיכה מקצועית, במפגשים קבוצתיים או ייעוצים פרטניים/משפחתיים, במשרדי העמותה על ידי מגוון גורמים מקצועיים, כגון: עובדים סוציאליים, קהילתיים, עורכי דין, רופאים, פסיכולוגים המתמחים בפסיכואונקולוגיה ועוד. השירותים הללו הינם בתשלום סמלי, אולם במידה ויש קושי מהותי לממן את המפגשים הללו, ניתן אף לקבלם ללא תשלום.

הקבוצה השנייה תמיכה אישית, על ידי מתנדבות אשר החלימו ממחלת סרטן השד ועברו הכנה מיוחדת על מנת לתמוך, לסייע ולהקל בקושי שבהתמודדות עם המחלה, הן באמצעות המוקד הטלפוני בן ניתן לקבל אוזן קשבת, הקלה על חרדות ומידע מקיף אודות דרכי ההתמודדות עם סרטן השד והן באמצעות ליווי מעשי ואישי של המתנדבות את הנשים החולות במחלה במפגשים אישיים מרגע האבחון לכל אורך הדרך.

סיוע משפטי ומיצוי זכויות

אחד הקשיים הנלווים בהתמודדות עם המחלה נובע בהתנהלות מול קופות החולים השונות ובפרט כל הקשור לנושא של החזרי הוצאות, כגון: סירוב קופת החולים לממן תרופת מרשם; פיטורין לאחר עדכון המעסיק על המחלה; נושא קצבאות ביטוח לאומי ואופן הגשת התביעה; זכויות החולה מבחינת הנחות במס הכנסה ועוד.

פרוייקט הסיוע המשפטי ושמירה על זכויות חולות סרטן השד, אותו יזמה עמותת אחת מתשע, הוקם במטרה לסייע לנשים בהתנהלות מול המערכת הממסדית בנושאי ביטוח לאומי, קופות חולים, מס הכנסה ויחסי עבודה. השירות הניתן נעשה תוך ביצוע בירור מלוא ההיבטים המשפטיים ובעת הצורך, הצוות המקצועי של עמותת אחת מתשע מייצג את חולות סרטן השד מול המוסדות הנ"ל או מביא לחיבור בינן לבין עורך דין מוסמך בתחום ההתמחות הרלוונטי.

עמותת אחת מתשע באינטרנט

אתר האינטרנט של עמותת אחת מתשע מהווה מקור מידע מהותי וחיוני למגוון השירותים והפעילויות המסופקים על ידי עמותת אחת מתשע לחברותיה. באתר ניתן למצוא בין היתר מידע רב אודות סרטן השד על כל דרכי האבחון, הטיפול וההתמודדות עם המחלה, טיפים חשובים לביצוע זיהוי מוקדם של המחלה, סימנים מוקדמים ופורום פעיל ביותר המספק תשובות לכל השאלות, הבעיות והתהיות של הגולשות ובני משפחותיהן באופן ישיר ואישי.

במהלך השנים מאז היווסדה של העמותה בשנת 1994, היא זכתה באינספור פרסים ובתעודות הוקרה על פועלה הרב להגברת המודעות לסרטן השד ועידוד בריאות השד בקרב הציבור הישראלי, המאבק להכנסת תרופות ופרוצדורות רפואיות לסל התרופות הממלכתי וכמובן על רשת התמיכה הארצית שהיא יצרה לנשים הנאבקות במחלת סרטן השד.

אין ספק כלל, כי הכתובת העיקרית, אם לא היחידה, אליה צריכות לפנות נשים חולות סרטן השד היא עמותת אחת מתשע.

למידע נוסף:

התמודדות בני זוגן של חולות סרטן השד