סימנים לסרטן השד

איך לזהות את סימני סרטן השד?בשל השימוש בהקרנת ממוגרפיה רגילה, רוב סוגי סרטן השד מאובחנים בשלב מוקדם, לפני הופעת סימני האזהרה. יחד עם זאת, לא כל סרטן שד מאותר באמצעות ממוגרפיה.

סימני האזהרה של סרטן השד אינם זהים בכל הנשים. הסימנים הנפוצים ביותר הם שינויי מראה או תחושת השד או הפטמות. אם יש לך את אחד מסימני האזהרה המתוארים במאמר זה, עלייך לקבל ייעוץ רפואי מיידי. ברוב המקרים, השינויים אינם סרטניים.

לדוגמא, כאבי חזה נפוצים יותר במצבי חזה שפירים מאשר בסרטן השד. אך השיטה היחידה לקבוע את המצב בוודאות היא להתייעץ עם רופא. במצב של סרטן השד, מומלץ לאתר אותו בשלב מוקדם, כאשר סיכויי ההישרדות גבוהים ביותר.

גבשושיות בחזה

רקמת השד מורכבת באופן טבעי ממרקם גבשושי, וחלק מהנשים חוות יותר גודש בחזה בהשוואה לנשים אחרות. ברוב המקרים, גבשושיות זו אינה סיבה לדאגה.

אם הגבשושית מורגשת בשני השדיים, כנראה שמדובר ברקמת שד נורמלית. גושים שמרגישים קשים יותר או שונים מהשד השני, או שמרגישים כמצב שונה, צריכים להיבדק. סוג גוש זה עשוי להיות סימן לסרטן השד או למצב שד שפיר, כגון ציסטה.

גושים חריגים

יש לקבל ייעוץ רפואי עם הופעת התסמינים הבאים:

  • איתור גוש חדש, או כל שינוי אחר, שמרגיש שונה.
  • איתור גוש חדש, או כל שינוי אחר, המרגיש שונה מהשד השני.
  • תחושה שונה במצב החזה בהשוואה לעבר.
  • מצב בו קיימת חוסר ודאות לגבי גוש חדש או כל שינוי בחזה.
  • למרות שגוש, או כל שינוי בחזה עשוי להיות שפיר, השקט הנפשי מתקבל לאחר הבדיקה.

אם בעבר אותרו גושים שפירים, אין להניח שגם הגוש החדש יהיה שפיר. יתכן שאין מדובר בסרטן השד, אך מומלץ לוודא.

נוזל מהפטמה

למרות שמצב זה מטריד, לעתים רחוקות בלבד הוא מעיד על סימן לסרטן השד. הנוזל עשוי להיות תגובה טבעית של הגוף כאשר מופעל לחץ על הפטמה. סימנים לנוזל המעיד על מצב חמור יותר מתרחשים כשהנוזל מתהווה גם ללא סחיטת הפטמה; כשהוא מופיע בשד אחד בלבד; וכשלא ברור אם מדובר בנוזל חלבי או בדם.

נוזל מהפטמות עשוי להיגרם גם כתוצאה מזיהום או מצב אחר הדורש טיפול. אם קיימת הפרשת פטמות, יש להתייעץ עם הרופא.

אם את מרגישה כאב חריג בחזה

כולל כאבים דוקרים מזדמנים או אפילו תנודתיות מתונה, עלייך להתייעץ עם הרופא. נשים רבות מניחות כי גוש בודד בלבד עם כאב מקומי מצביע על נוכחות סרטן השד. האמת היא שהמחלה עשויה להתבטא כגידולים מפוזרים, דמויי זרעים, שבמקרים מסוימים התפשטו לאורך רקמת השד.

מומחים ממרכז אנדרסון לסרטן ביוסטון מזהירים שסרטן השד מופיע לעיתים קרובות ללא סימני אזהרה קלאסיים של סרטן השד, כגון גושים או אדמומיות. סימנים ותסמינים כגון נפיחות וגירוי, כאבי פטמות, היפוך פטמה או עיבוי ואדמומיות סביב הפטמה, מהווים סימנים מוקדמים לסרטן השד, אליהם יש להתייחס.

האם כאב גב מצביע על התפתחות סרטן השד?

כאב גב עליון שמרגיש כמגיע מעומק העצמות, עשוי להוות סימן מוקדם לסרטן השד. אך אין להניח שכל התקף מזדמן של כאב גב פירושו סרטן השד. כאבי גב כרוניים שאינם משתפרים עם פעילות גופנית, כירופרקטיקה או אמצעים אחרים, עשויים להוות סימן להיווצרות גידולי סרטן השד.

בחלק מהמקרים, כשגידולים מתפתחים בשד, הם מפעילים לחץ על הצלעות ועמוד השדרה, וגורמים לכאבים חדשים ומתמשכים. עלייך להיות מודעת לשינויים בעמוד השדרה, הגב העליון ואפילו הצוואר. התייעצי עם הרופא אם את מרגישה שהכאב בולט במיוחד ומסומן על ידי לחץ של צמיחה פנימית אפשרית.

שירותי תמיכה לסרטן השד

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן