בני הזוג מתמודדים עם מחלת הסרטן

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בני זוג

בני זוגכאשר מתמודדים עם סרטן השד, כל תשומת הלב מופנית בדרך כלל אל החולה והקשיים עימם הוא מתמודד. אולם גם בני הזוג מתמודדים עם לא מעט קשיים ונזקקים לא פחות לאוזן קשבת ולעזרה.

כיצד מתמודדים עם הרגע בו נודע לך כי לאדם הקרוב אליך ביותר ישנה בעיה רפואית? כיצד עומדים מול המחלה חסרי יכולת לעזור לאדם האהוב עליך? לא קל להיות חזקים, לתפקד כהורה יחיד מול הילדים, להוות משענת לכל המשפחה, לנהל את משק הבית ולהמשיך לתפקד. כיום, ידוע שבני הזוג חווים לחצים וקשיים ולכן גם זקוקים לתמיכה ועזרה.

שינוי התפקידים בבית

סרטן השד משפיע על חלוקת התפקידים בבית. האישה שעוברת את הטיפולים, נמצאת רבות בבית החולים ומצבה הגופני חלש יותר ולכן בן הזוג נאלץ לקחת על עצמו את כל התפקידים בבית אשר נחלקו בעבר בין בני הזוג. בן הזוג שם לרוב את הקשיים עימם הוא מתמודד בצד בכדי להיות פנוי לצרכיה של בת זוגתו אשר נמצאת במצב רגיש ושביר. כך הוא מתמודד לבד עם מטלות הבית, האחריות על הילדים וכמובן מתפקד כמפרנס עיקרי.

מומלץ מאוד לבקר בקבוצות תמיכה לבני זוג של חולי סרטן ושם לדבר על הקושי ועל ההתמודדויות הרבות, לפרוק כאב ולקבל תמיכה נפשית. אפשר לדבר על הרגשות עם חברים טובים ועם בני המשפחה וכך להרגיש פחות לבד. מומלץ לעבור טיפול פסיכולוגי ושם לקבל תשומת לב מלאה ולפרוק את כל אשר יושב על הלב ולקבל כלים להתמודדויות השונות עם בת הזוג והמחלה.

תמיכה מכל המשפחה

התמודדות בני זוגן של חולות סרטן השד אינה קלה. לא קל לבני הזוג לבקש עזרה אך זה חלק חשוב מן התהליך- ללמוד לבקש עזרה ולקבל עזרה כשמציעים אותה. חשוב ברגעים אילו שכל המשפחה ואפילו חברים קרובים יתאספו ויעזרו לזוג לעבור את הרגעים הקשים.

כל דבר קטן יכול להקל ולתת תחושה של יחד. אחד הדברים הקשים הם חוסר הידיעה מה עתיד לבוא ולכן תמיכה מהסביבה מהווה עוגן של ביטחון ברגעי הסערה הללו. דברים שניתן לעשות- לבשל אוכל, לעזור עם הכביסה, לקחת את הילדים מהגן או מבית הספר, לעזור בקניות בסופר, לקנות תרופות, להימנע מהפסקת הטיפול התרופתי, להזמין את הילדים להתארח בביתכם ולשחרר קצת את בן הזוג מטיפול בגורמים כה רבים. ניתן להתקשר, לבוא לבקר, ועוד. כל אלו הם מחוות מדהימות שיכולות להקל מאוד על התמודדות בני זוגן של חולות סרטן השד.

שמירה על תקשורת פתוחה

חשוב ששני בני הזוג ימצאו מקום לדבר על כל הרגשות המציפים אותם. השינוי הקיצוני חל על כל בני המשפחה, על ההורים ועל הילדים כאחד. שני בני הזוג חשים חסרי אונים אל מול המחלה, רגשות של פחד וחוסר ביטחון עולים ועל כל אלה חשוב לשוחח.

חוסר הידיעה על התהליך שעומד לפניהם, על הפרטים הרפואיים והטיפולים הקשים מוסיפים למתח שבבית. חשוב להחליט יחד החלטות חשובות לגבי המחלה והטיפולים, לדבר על הכעסים, החששות והקשיים גם אם לא נעים לשמוע. חשוב שלשני הצדדים יהיה מקום לדבר על מה שמפריע להם ולהיות אוזן קשבת אחד לשני.

כמו כן, המחלה עלולה לפגוע בתפקוד המיני ולגרום לכאבים בעת קיום יחסי מין, תשישות, אי נוחות, דימוי עצמי נמוך ועוד ויש לתמוך אחד בשני למען תשוקה ואינטימיות.

לכל אחד מאיתנו דרך התמודדות אחרת עם מצבים קשים. רצוי לקבל בזרועות פתוחות את דרך ההתמודדות של בן הזוג, להבין ולתמוך כדי לחזק את הקשר ולמנוע ריחוק בין בני הזוג. התמודדות בני זוגן של חולות סרטן השד קשה לא פחות מהתמודדותן של הנשים עצמן וחשוב לתת לכך תשומת לב ולהעניק תמיכה לשני הצדדים.

ראו גם:

שימור הפוריות בחולות סרטן השד

יעילות תרופת פרטוזומאב לטיפול בסרטן השד

שירותי תמיכה לסרטן השד – לדעת שאת לא לבד

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו