הקרנה תוך ניתוחית לסרטן השד

הקרנה תוך ניתוחית לסרטן השדבכל שנה מאובחנות בישראל למעלה מארבעת אלפים נשים החולות בסרטן השד. מדובר באחת המחלות השכיחות ביותר בארץ כיום ובעולם המערבי, עם סיכויי החלמה גבוהים יחסית, ככל שמגלים אותה מוקדם יותר.

בזכות המודעות הרבה לגילוי המוקדם, מרבית הנשים מאובחנות בשלבים מוקדמים וגם מפתחים דרכי טיפול חדשניות ואפקטיביות הרבה יותר, שתוכלנה לעזור להתמודד עם המחלה וגם להבריא ממנה. אחת מהן היא הקרנה תוך ניתוחית לסרטן השד.

שיטת טיפול חדשה: הקרנה תוך ניתוחית

הקרנה תוך ניתוחית, כטיפול במקרים של סרטן השד, נחשבת לטכניקה חדשה יחסית. מדובר בהקרנה חד פעמית, שאותה מבצעים במהלך הניתוח שבו מוציאים את הגידול, וזאת כתחליף לסדרת הטיפולים הארוכה. ההליך מבוצע באמצעות מכשיר מיוחד בשם Intra-Beam.

ההליך אורך בין ארבעים לחמישים דקות בלבד,  ושיטת הקרנה זו מתאימה למטופלות מעל גיל שישים שאצלן הגידול הסרטני התגלה בשלבים מוקדמים וגודלו איננו עולה על שני סנטימטרים. מבצעים אותו בארץ כיום במרכזים רפואיים שונים ומנצלים את יתרונותיו הרבים גם בבתי החולים ברחבי העולם.

יתרונות הקרנה תוך ניתוחית

זוהי שיטת הקרנה חד פעמית, שאותה מבצעים ישירות על האזור שבו נמצא הגידול, על מנת להסיר את התאים הסרטניים. ההליך חוסך מהחולה את הצורך בטיפולי הקרנה נוספים ולא נעימים, הנמשכים לרוב שבועות ארוכים.

זוהי פריצת דרך טכנולוגית בתחום, הנחשבת לשיטה מדויקת ונוחה ביותר לנשים המטופלות בסרטן השד. היא מתבססת על מחקר שבוצע לאחרונה, שהראה את יכולותיה המופלאות של השיטה. בזכותה אפשר לחסוך מחולות סרטן השד עשרות טיפולי הקרנה ובעיקר גם להציל חיים.

גישה יעילה וקלה המבוצעת במרכזים רבים בעולם

מיד לאחר הניתוח, לאחר שבוצעה ההקרנה עצמה, מסיימת החולה את הטיפול הקרינתי שלה, מה שחוסך ממנה נסיעות רבות לבית החולים וגם המתנה ממושכת עד תום הטיפול.

שיטת טיפול ייחודית זו משפרת באופן משמעותי את איכות חייהן של הנשים המטופלות. מעבר לכך היא מאפשרת דיוק מרבי בהליך עצמו וטיפול נקודתי באזור הנגוע. הקרינה עצמה היא באזור הגידול בלבד ולא בכל השד.

כך נמנעת גם קרינה מיותרת ופגיעה ברקמות הבריאות, והסיכוי לסיבוכים אפשריים באזורים השונים בשד קטן. גם תופעות הלוואי הנלוות לטיפולי הקרינה, מצומצמות יותר ונחסכות מהחולה.

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן