מניעת סרטן השד בעזרת אגוזי מלך

מזה שנים רבות אנו מודעים ליתרונות הבריאותיים הרבים הקיימים באכילת אגוזי מלך. אגוזי המלך אינם רק טעימים מאוד, אלא תורמים באופן ניכר לשיפור הבריאות – החל מהורדת כולסטרול ומניעת מחלות לב, ועד השגת תחושת שובע ושיפור הקשב והריכוז.

חדשות לבקרים מופיעים מחקרים שונים הקושרים את אגוזי המלך לסגולות רפואיות שונות, אך איש לא חשב שהמשמעות הרפואית של האגוזים תגיע אף למחלת הסרטן.

מחקר חדש שבוצע באוניברסיטת "מרשל" הראה שאכילת אגוזי מלך על בסיס יומי יכולה להוריד את הסיכוי לחלות בסרטן השד. לטענת החוקרים, אכילה סדירה של אגוזי המלך עשויה להקטין באופן משמעותי את הסיכון לסרטן השד, ועל כן מומלצת מאוד.

מהלך המחקר

במחקר זה השוו החוקרים בין שתי קבוצות עכברים; קבוצה אחת ניזונה באופן רגיל, ואילו הקבוצה השניה קיבלה בנוסף לאוכל הרגיל כמות נדיבה של אגוזי מלך.

התוצאות היו חד משמעיות, הקבוצה שקיבלה בתפריט היומי שלה אגוזי מלך פיתחה סימנים מוקדמים של סרטן השד בשיעור נמוך מהרבה מקבוצת הביקורת. התוצאות הרשמיות מראות על ירידה של כ-50% במקרי סרטן השד בקרב העכברים שאכלו אגוזי מלך באופן סדיר לעומת קבוצת הביקורת – תוצאות מרשימות ביותר.

בנוסף, בקרב קבוצת אוכלי אגוזי המלך הצליחו להשיג שיפור ניכר בפרוגנוזת הגידולים. הגידולים אצל עכברים אלו היו קטנים יותר, ואף מספר הגושים היה קטן ביחס לקבוצת הביקורת. במילים אחרות, המחקר מצביע על כך שיהיה הרבה יותר קל לטפל בגידולים אלו, בין היתר בזכות התזונה העשירה באגוזי מלך.

אגוזי מלך ומניעת סרטן

אגוזי מלך עשירים חומרים שונים החשובים לבריאות גופנו, כאשר העיקריים ביניהם הם אומגה 3, אנטי-אוקסידנטים ופיטוסטרולים – סוג של שרשרת שומנית בעלת מבנה ייחודי.

נראה ששילוב החומרים האלה הוא שגורם לשינויים פיזיולוגיים וביולוגיים שמובילים לירידה בשיעור סרטן השד. המנגנון המוצע על ידי החוקרים היה שאכילת אגוזי המלך שינתה את פעילותם של גנים הקשורים לסרטן השד, ועל כן הורידה באופן מרשים את שכיחות מקרי המחלה.

לטענת החוקרים, השפעת אגוזי המלך על הגנים הללו דומה אצל עכברים וגם אצל בני אדם, כך שאגוזי המלך יוכלו לסייע גם לנו.

תוצאות ראשוניות מרשימות

חשוב לציין שבמחקר השתמשו בעכברים המהונדסים גנטית לפיתוח סרטן השד, בהם מרבים להשתמש במקרים רבים. במילים אחרות, החוקרים יצרו באופן מלאכותי מוטציות גנטיות בד.נ.א של העכברים על מנת שיפתחו את סרטן השד (באופן דומה מתפתח סרטן השד גם אצל נשים).

הסיכוי של עכברים אלו לפתח את סרטן השד גדול מאוד, ולכן הירידה בשיעור המחלה בחצי היא הישג מרשים ביותר. החוקרים מתגאים בכך שהצליחו להוריד את כמות הגידולים אפילו שמדובר בעכברים עם מוטציה גנטית ספציפית, ולכן מדובר לדעתם בתוצאת חשובות ומרחיקות לכת.

משמעות המחקר

תוצאות המחקר מראות לנו שיותר מתמיד, כדאי מאוד לשלב אגוזי מלך בתזונתנו היומיומית, על מנת לשמור על תזונה בריאה וטובה. לא מדובר על אכילת קילוגרמים ביום, אלא על שילוב אגוזי המלך בתזונה הסדירה ככל שניתן, כחטיף או כתוספת לארוחות השונות.

אכילת אגוזי המלך תורמת לא רק למניעת סרטן השד אלא גם לבריאות הכללית, להורדת שומנים בדם, מניעת מחלות לב ולשימור הזיכרון, ולכן מומלצת לגברים במידה שווה. עם זאת, חשוב לזכור שאגוזי מלך עשירים מאוד בשומן, ולכן אין לאכול אותם באופן מוגזם ובלתי מבוקר.

כאן המקום לציין שמדובר במחקר ראשון בתחום, שבוצע על עכברים בלבד, ולכן עד שלא יבצעו ניסוי קליני מקיף הכולל בני אדם, לא נוכל לדעת אם אכן מדובר בסגולה רפואית אמיתית. אגוזי מלך אינם המאכל היחידי המזוהה כמגן מפני סרטן השד גם סיבים תזונתיים כמו קינואה נמצאו כמורידים את התחלואה לסרטן בקרב נשים שערכו דיאטה תזונתית.

ראו גם:

מחקר חדש: יש קשר בין הרגלי אכילה ושינה לבין הסיכוי ללקות בסרטן השד וסרטן הערמונית

הקשר בין צריכת עמלינים והישנות סרטן השד

הקשר בין דגים ותחלואה בסרטן השד

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן