חוות דעת רפואית לסרטן השד

חוות דעת רפואית סרטן השדסרטן השד היא המחלה הממאירה הנפוצה ביותר בנשים, ואחת מכל 9 נשים תסבול ממנה במהלך חייה.

בשנים האחרונות, עם העלייה במודעות למחלה וביצוע בדיקות סקר בהתאם לגורמי הסיכון, נשים רבות מאובחנות במחלה בשלבים מוקדמים אשר מאפשרים טיפול יעיל.

אבחנה מוקדמת של סרטן השד מונעת אירועים רבים של תמותה, ולכן בכל חשד חשוב מאוד לבדוק את הנושא לעומק ולקבל מספר חוות דעת רפואיות לפני שמתחילים בטיפול. חוות דעת בנושא סרטן השד מתבצעות על ידי מספר רופאים מתחומים שונים, וחשיבותן היא גדולה מאוד.

הצעות לטיפול במחלה

רוב הנשים שמאובחנות עם סרטן השד צריכות לעבור ניתוח, ובהתאם לגודל הגידול ולסוגו המנתחים מחליטים איזה ניתוח לבצע.

לעתים, כאשר מדובר באבחנה שאינה חד משמעית או שלא בטוחים בסיכון הממאירות של המחלה, יכולים להתגלע חילוקי דעות בין רופאים שונים לגבי דרך הטיפול.

במקרים אלו, כל חוות דעת שמקבלים בנושא מתבססת על גישה מעט שונה ובסופו של דבר החולות יכולות להחליט איזה דרך טיפול הן מעדיפות.

==> זקוק לחוות דעת רפואית? לחץ כאן לפרטים נוספים

טיפולים משמרי שד וטיפולי שחזור

חלק גדול מחוות הדעת הרפואית במקרים של סרטן שד מתבסס על שימור השד. על פי סוג הגידול, מיקומו וגודלו, יכולים להחליט הרופאים איזו כמות מרקמת השד להסיר.

גישה אחת אומרת לכרות חלקים נרחבים מהשד על מנת להפחית את הסיכון לחזרת המחלה, ואילו גישות אחרות תומכות דווקא בכריתת שד מינימלית ובהמשך טיפול באמצעות הקרנות וכימותרפיה.

תחום נוסף שמקבל משמעות בניתוחי שד הוא שחזור השד – לאחר כריתת השד או הוצאת הגוש ניתן לשחזר את צורת השד בדרכים שונות. גם בתחום זה קיימות גישות רבות ושיטות שונות אשר יאפשרו למטופלות לבחור את הדרך המועדפת עליהן.

ריכוז הטיפול הרפואי

מכיוון שחולות סרטן השד פוגשות רופאים רבים עד תחילת הטיפול (אונקולוגים, רדיולוגים, כירורגים, פלסטיקאים וכולי), חשוב מאוד שרופא אחד יהיה הרופא שמרכז את הטיפול.

בדרך כלל, תפקידו של האונקולוג הוא לרכז את הטיפול ולהמליץ על דרכי הטיפול על פי הפרוטוקולים המקובלים. גם בתחום זה חוות דעת רפואית אונקולוגית  נוספת יכולה לסייע לחולות לקבל מידע רב יותר אודות הטיפול שלהם ולהחליט בסוף על הדרך הטובה להן ביותר.

סיוע להחלטת החולה לגבי המשך הטיפול

המטרה האמיתית של חוות דעת נוספת במקרים של סרטן השד היא בעיקר לאפשר לחולה לקבל את כלל המידע בנושא על מנת להחליט בסופו של דבר על הטיפול המועדף עליה.

בניגוד למחלות ממאירות אחרות, סרטן השד הוא מחלה אשר בין היתר משפיעה על הנשים מבחינה רגשית, בשל הפגיעה האסתטית בשדיים וחוסר הנעימות הנלווה. ועל כן, עירוב הנשים בניהול הטיפול במחלה על ידי קבלת חוות דעת ממספר רופאים והבנת הגישות השונות ודרכי הטיפול המקובלות עוזר מאוד להרגשה הכללית ולהצלחת הטיפול.

מכיוון שלכל אישה העדפות אחרות, קבלת מספר חוות דעת תסייע לחולות רבות להחליט על דרך הטיפול המועדפת עליהן. לדוגמא, בעוד חלק מהנשים מעדיפות כריתה של כל השד על מנת להפחית את סיכויי חזרת המחלה, נשים אחרות יעדיפו דווקא כריתה מינימאלית אשר תשמור מעט על צורת השד.

בנוסף, בעוד חלק מהנשים יעדיפו הקרנות אשר אינן גורמות לתופעות לוואי משמעותיות אך יכולות לפגוע בעור, נשים אחרות יעדיפו דווקא לעבור את טיפולי הכימותרפיה הקשים אך לשמור על המראה האסתטי של העור. ועל כן, בסרטן השד חשוב במיוחד לקבל מספר חוות דעת על מנת להחליט על דרך הטיפול בצורה המתאימה ביותר.

==> לחוות דעת רפואית – לחצו כאן

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן