מערכת טיפול חדשנית וטיפול בסרטן השד

מחקר רפואיסרטן השד היא המחלה הממארת השכיחה ביותר בקרב נשים במדינת ישראל, הסטטיסטיקה מראה שאחת מכל שמונה נשים החיות כיום בארץ חולה, או צפויה לחלות במחלה בעתיד. המחלה שכיחה יותר בנשים מבוגרות שחצו את גיל 50, אולם היא יכולה להופיע גם בקרב נשים צעירות יותר ואז לרוב מדובר גם במחלה קשה יותר.

השד ממוקם קרוב מאוד לבלוטות הלימפה שבבית השחי ועל כן, לגידולים ממאירים בשד יש פוטנציאל התפשטות רב ביותר שיכול להפוך אותם לקטלניים.

החדשות הטובות בנושא הן שבזכות הכנסת בדיקות סקר כמו ממוגרפיה לסל הבריאות, רוב מקרי הסרטן מתגלים כיום כאשר הם נמצאים בשלב מוקדם יחסית, והפוטנציאל לטיפול וריפוי הוא רב.

הטיפול האולטימטיבי לסרטן שד הוא ניתוח לכריתת הגידול כאשר הגידול עוד קטן ולא הצליח לשלוח גרורות. במידה והסרטן חוזר לאחר הניתוח, מקובל להשתמש בכימותרפיה, הקרנות ותרופות ביולוגיות חדישות כמו הרצפטין לטיפול במחלה.

במרכז הרפואי "קמדה" שנמצא בעיר קמגוואה שביפן מתנהל מחקר שבוחן את ההשפעה של טיפול במכשיר IceSence3 של חברת אייסקיור על סרטן השד.

המחקר החדשני והשיטה עליה הוא מתבסס

מזה שנים רבות ידוע כי השימוש בקור יכול לתרום להשגת תוצאות טובות בתחומים רפואיים שונים. טיפולים העושים שימוש בקור נקראים בשם כללי "טיפולי קריותרפיה".

עוד משחר ההיסטוריה ידעו אנשים שטמפרטורות נמוכות באופן קיצוני יכולות לגרום לכוויות קור ואף לנמק של איברים. עם השנים, החלו רופאים להשתמש בתכונה זו של הקור בכדי להסיר יבלות, למשל על-ידי שימוש בחמצן נוזלי.

מחקר המתנהל בימים אלה ביפן, בראשותו של ד"ר איסוקהפוקומה, מנהל המרכז לטיפול בשד בבית החולים "קמדה" שביפן, בודק כיצד טיפול באמצעות הקפאה יכול למנוע מגידולים סרטניים בשד לגדול, ואף להשמיד אותם ולמגר את הסרטן באופן מוחלט.

המכשיר בו משתמש ד"ר פוקומה הוא מכשיר בשם IceSence3  שפותח על-ידי חברתאייסקיור. המכשיר הוכח כהצלחה בטיפול בגידולים שפירים וכעת מנסים חוקרים לבדוק את יעילותו בטיפול בסרטנים שהוגדרו כממאירים.

במהלך חמש השנים האחרונות, הצליח ד"ר פוקומה להוכיח, על- ידי טיפול ב-37 נשים עם גידולי שד סרטניים קטנים, שהטיפול עובד.

לאחר שאותן נשים קיבלו את הטיפול, נערך אחריהן מעקב של שנתיים שלא הראה הישנות של מחלת הסרטן או התפשטות שלה לאיברים אחרים.

בעקבות מחקר מוצלח זה, מבצע כיום ד"ר פוקומה בבית החולים "קמדה" מחקר נוסף בו הוא בודק את השפעת הטיפול בהקפאה על קבוצה גדולה יותר של נשים, כולן חולות בסרטן שד ממאיר.

החולות קיבלו עד עתה 4 טיפולים שהוגדרו כמוצלחים והן צפויות לעבור עוד 26 כאלה. בסך- הכל מדובר בסדרה של 30 טיפולים ולאחריהם יבוא מעקב של 12 חודשים כדי לוודא שאין הישנות של הסרטן.

ההליך הטיפולי עצמו מבוצע תחת הנחייה של אולטרסאונד בכדי לאתר בצורה מדויקת את מיקום הגידול. לאחר שהגידול אותר, המכשיר מקרין עליו קור חזק שמקפיא את קצב חילוף החומרים בתאי הגידול ובכך למעשה הורג אותם.

היתרונות של הטיפול החדש

קיימת כיום מגמה עולמית של מעבר מניתוחים פולשניים לפרוצדורות טיפוליות שאינן פולשניות. המערכת שפיתחה חברת "אייסקיור" מציעה יתרונות רבים הן למטופלת והן לצוות הרפואי:

מבחינה רפואית, המערכת חוסכת סכומי כסף עצומים שמוצאים כיום על חדרי ניתוח, מנתחים, אחיות, מרדימים, חומרי הרדמה וימי אישפוז ומחלה.

בנוסף, הפרוצדורה מתבצעת ללא צורך בהרדמה כללית וללא חתכים כך שהסיכונים של הרדמה או של החדרת זיהומים אינם קיימים.

מבחינת המטופלת, הטיפול באמצעות הקרנת קור חוסך ממנה את המבוכה של קיום צלקות בשד שיכולות לעיתים להיות מאוד לא אסתטיות.

ראו גם:
בדיקת ממפרינט לאבחון סיכון הישנות של סרטן השד

מחקר רפואי

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן