תסמינים של סרטן השד

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תסמינים של סרטן השדמהם התסמינים הפיזיים?

גוש בשד הינו הסימן הראשוני השכיח ביותר המאובחן על ידי האישה, באמצעות מישוש השד. הבדיקה הבייתית הינה כלי לאבחון נגיש אשר נערך טרם ביצוע הממוגרפיה. גושים בעלי מאפיינים מסויימים צריכים לעורר את תשומת הלב ומצריכים בדיקה רפואית מעמיקה יותר.

המאפיינים כוללים:

  • גוש אשר אינו קטן בגודלו ואינו נעלם במהלך המחזור החודשי
  • גוש אשר בעת מישוש מוצמד לעור או דופן בית החזה ולא ניתן לתנועה
  • גוש מוצק, בעל צורה בלתי סדירה ורקמתו שונה במגע מיתר רקמת השד
  • בדרך כלל, מישוש הגוש אינו מעורר תחושת כאב. במקרים רבים כאב מאפיין מצב שפיר, כלומר גוש שאינו סרטני, אך מצריך בדיקת רופא.

כ-75 אחוזים מנוזל הלימפה בשדיים, מתנקז בבלוטות הלימפה בבית השחי. לפעמים גושים קטנים וקשים למגע, המאובחנים בבית השחי יכולים להיות סימן לכך שסרטן השד התפשט לבלוטות הלימפה.

בדרך כלל הגושים אינם גורמים לכאב בעת המגע אם כי גורמים לחוסר נוחות. הרופא יפנה את המטופלת לייעוץ אצל רופא מנתח, אשר יחליט אם הגושים סרטניים או לא.

שינויים בשד

המצאות הגידול עשויה ליצור גומות וכיווצים על פני העור. כמו כן, אדמומיות, נפיחות, גירוד וחום המורגש בעת מגע, הם סימנים של סרטן שד דלקתי. ניתן להקל על הגירוד באמצעות משחות, קרמים או תרופות.

שינויים בפטמות כמו חדירת הפטמה פנימה הן סימן לנוכחות גידול סרטני. כמו כן, הפרשות מהפטמות, ובייחוד הפרשת דם הן סימן אשר מצריך ייעוץ רפואי דחוף. סוגי סרטן אחדים יוצרים כיבים באזור הפטמות.

תסמינים מאוחרים

בשלבים מתקדמים יותר של מחלת הסרטן, כאשר הגידול מתפשט לחלקים אחרים בגוף, מופיעים תסמינים מערכתיים כמו: כאבי עצמות, בחילות, אובדן תיאבון, ירידה במשקל, צהבת, הצטברות של נוזלים מסביב לריאות (תפליט פלאורלי), קוצר נשימה, שיעול, כאב ראש, ראייה כפולה, חולשת שרירים ועוד.

השפעות נפשיות והתמודדות רגשית עם המחלה

מרבית הנשים זוכרות היטב כיצד הרגישו כשהתבשר להן כי לקו במחלת סרטן השד. מרביתן נאלצות להתמודד עם שינויים נפשיים וקשיים רגשיים לאורך זמן רב. בהלה בנוגע למה שצופן העתיד, כעס ותדהמה הן רק חלק מתוך תחושות רבות איתן נאלצות להתמודד הנשים.

חרדה יכולה להיות הרבה מעבר לתגובה רגשית אשר גורמת לקשיי שינה, אובדן תיאבון ועייפות יתרה. נשים רבות הסובלות מסרטן שד חוות דכאון ומתלוננות על מחשבות שליליות אשר משפיעות ומפריעות לניהול חיים תקינים. הדכאון הוא מצב שכיח ויכול להתרחש בכל עת במהלך האבחון, הטיפול או בסיומו.

ישנן דרכים רבות להתמודדות עם המחלה והשפעותיה הנפשיות על החולה. חשוב למצוא עזרה ותמיכה הן מבני המשפחה והחברים ואף עזרה מקצועית בבית החולים והשירותים המוצעים לחולות הסרטן.

עבור חולות רבות , שיחות עם נשים אחרות אשר נמצאות במצב זהה, הן דרך להתמודדות אשר יכולה לסייע במקרים של חרדה, בדידות ופחד. לצורך כך, קיימות קבוצות תמיכה לסרטן השד ברחבי הארץ.

זוגיות ומיניות

טיפולים לסרטן השד יכולים להשפיע על זוגיות והתשוקה המינית. למשל, קיימים טיפולים הגורמים לכאב ומעוררים רגישות קיצונית באזורים מסויימים בגוף, בעוד שאחרים יכולים להוביל לתסמיני גיל המעבר, כגון יובש בנרתיק.

אובדן תשוקה מינית יכול להימשך חודשים רבים לאחר טיפול. השינויים הם תוצר של תופעות הלוואי של טיפול, עייפות ממושכת, שינויים בגוף ובביטחון העצמי בנוגע למראה האישה, או בעקבות החרדה והפחד בעת המחלה.

אולי יעניין אותך גם:

זהירות: תרופות נגד צרבת עשויות לפגום ביכולת הקוגניטיבית של מחלימות מסרטן השד

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו