תמיכה בחולות סרטן השד

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תמיכה

תמיכהנשים שמגלות, ביום בהיר אחד, שמחלת סרטן השד פקדה גם אותן, מרגישות פחדים וחרדות, אך הן עלולות להרגיש גם בדידות איומה. הן מרגישות שאף אחד מלבד אלו שחולות/חלו בסרטן השד, לא יכול להבין אותן.

הן זקוקות לתמיכה נפשית רבה ולמישהו שיחזיקו את ידיהן, בין אם מדובר בבן זוג או בחברה. עם זאת, את התמיכה הנפשית ניתן לקבל גם דרך מפגשים קבוצתיים עם נשים אחרות בעמותות שונות או דרך טיפולים פסיכולוגים. אולם לא תמיד התמיכה היא בפן הרגשי, אלא גם בפן הפיזי. ללא תמיכה עלולה החולה לגרול להפסקת הטיפול התרופתי עקב תופעות לוואי קשות.

נשים רבות שחולות בסרטן השד נאלצות לעבור כריתת שד אחד או שניים, ובעצם כך עליהן להתמודד עם מראה גופן החדש, ללא האיבר שלכאורה מסמל את הנשיות. ישנם פתרונות אסתטיים לשחזור השדיים, שגם הם מהווים מקור תמיכה.

הצטרפות לעמותות

בעמותות המטפלות באנשים חולי סרטן, נמנית גם עמותת "אחת מתשע" שמציעה מספר אפשרויות תמיכה לנשים חולות, ובהן גם תמיכה נפשית. כל אפשרויות התמיכה ניתנות על ידי אנשי מקצוע מתחום הפסיכו-אונקולוגיה, העבודה הסוציאלית, ייעוץ משפטי וכדומה. הטיפולים ניתנים בעלות סמלית בלבד ולמי שאינה מסוגלת לשלם, הם ניתנים ללא תשלום.

  • טיפול אישי- נשים שמעוניינות בקבלת עזרה, ליווי אישי ותמיכה מאשת מקצוע אשר מתמחה בטיפול בחולות סרטן השד, יכולות לבחור את סוג הטיפול האישי אותו יקבלו, כגון התערבות ברגעי משבר- ליווי מקצועי ואישי בהתמודדות עם שלבי המחלה וההחלמה. ישנה אפשרות גם של טיפול זוגי ומשפחתי- איך בן הזוג, המערכת הזוגית והמשפחה מתמודדים עם המחלה, וכיצד נכון לשתף את הילדים.
  • קבוצות תמיכה- מפגשים קבוצתיים עם חולות נוספות בסרטן השד, בהם הנשים חולקות חוויות משותפות, פחדים, חששות ודאגות, מתהליך הטיפול הקשה במחלה עד להחלמה הרצויה. הנשים מקבלות כוחות להמשך הדרך, גם כשההתמודדות הפיזית הסתיימה, אך המחשבות והמשברים ממשיכים להיות חלק בלתי נפרד מהחיים. המפגשים מונחים על ידי נשות/אנשי מקצועות הטיפול: פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מטפלים בביבליותרפיה ובאומנות.

טיפול פסיכולוגי

נשים שמגלות כי חלו בסרטן השד עלולות לחוות זאת כאירוע טראומתי. גם בני המשפחה עלולים לחוש כך. ישנם מקרים בהם נשים יכולות ללקות בדיכאון או במצוקה נפשית, בשלבי המחלה השונים, כמו למשל בעת נשירת השיער. אחוז קטן מהנשים מפתחות סימפטומים של תסמונת דחק פוסט טראומטית. ישנן פעמים בהן מתפתחים דיכאון קליני, הפרעות הסתגלות, הפרעות חרדה ולפעמים אפילו מחשבות אובדניות עד כדי ניסיונות התאבדות.

בטיפול הפסיכולוגי, חולת הסרטן מתמודדת עם האספקטים הרגשיים השונים של המחלה, שמלווים אותה במהלך החיים.

אישה החולה בסרטן השד שנמצאת בתהליך של טיפול פסיכולוגי מקבלת תמיכה מהמטפל בכל מובני החיים שמעסיקים אותה. הטיפול עשוי לשפר את יכולותיה להתמודד עם חוסר הוודאות שהיא חשה, אך יחד עם זאת גם להרחיב את הידע הבסיסי שלה אודות המחלה, כך שהיא תוכל לדלות עוד ועוד אינפורמציה, ולדעת יותר.

הטיפול הפסיכולוגי עשוי לעזור לחולות הסרטן בשיפור הסתגלותן הרגשית למחלה, למצוא דרכים להתמודדות עם המצב, לשפר את איכות החיים, להפחית את תופעות הלוואי מהטיפולים, שבחלקן הן פסיכולוגיות, ואולי אף להאריך את משך החיים הממוצע לצד המחלה.

כריתה ושחזור שד

כאשר המחלה מאובחנת בשלבים מוקדמים, ניתן לכרות את השד ולשחזרו מחדש, כדי למנוע את החמרת המחלה ואת התפשטותה. ישנם סוגי סרטן השד המחייבים מלכתחילה כריתה.

הכירורגיה הפלסטית מציעה פתרונות אסתטיים כדי לשחזר את השד, ובעצם כך ליצור שד חדש במקום זה שהיה נגוע בסרטן, ובכך למנוע מהנשים החולות את הרגשת הפגיעה בדימוי הנשיות. שחזור שד אורך כחצי שנה עד שהוא מותאם לשד השני.

ראו גם: שימור פוריות בחולות סרטן השד

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו